luni, 2 martie 2009

Acvaristica

rice hotel care se respecta are un acvariu mare la intrarea principala , orice casa de “magnat” are un acvariu … Dar pe langa acestia mai exista si acei oameni de rand care sunt pasionati de acvaristica, carora le place sa taie fiecare frunza galbena, care analizeaza orice detaliu la un acvariu, mai pe scurt, sunt pasionatii de acvaristica printre care ma numar si eu.

Despre acvaristica pot sa spun ca este una dintre cele mai frumoase pasiuni existente. Poate unii dintre voi nu ati vazut inca IN REALITATE un acvariu aranjat ca la carte (pot spune ca este o diferenta imensa intre un acvariu vazut in poze si unul real) . Acum ceva vreme mi-am vandut propriul acvariu (cam 1 an a trecut) , si din nou m-a prins microbul acvaristicii , acum tot fac planuri de ceva vreme pentru noul acvariu care sper sa iasa cum imi doresc.
De ce m-am apucat de acvaristica? Multi m-au intrebat asta , si pot spune ca la inceput a fost doar o simpla dorinta de a avea un animal in casa, iar cum am avut caine si pisica care mi-am dat seama ca nu au fost tocmai pe gustul meu, am decis sa-mi iau un acvariu cu pesti. Zis si facut, mi-am luat acvariul si toate mergeau bine, pana cand am vazut pe internet … alte acvarii care nu se comparau cu micutul meu de 30 de litri, si aratau de zeci de ori mai bine. In acel moment luasem decizia de a-mi face un acvariu mai mare, si chiar asa am facut. Am luat unul de 80 de litri, care l-am facut cat am putut de frumos, dar parca tot nu a fost de ajuns asa ca am facut unul de 110 litri… este vorba de cel care a fost vandut, iar acum urmeaza ceva de 160 - 170 de litri.

Sfaturi pentru micii acvaristi in devenire:

- Daca ai impresia ca un acvariu este frumos cu pietris albastru si plante artificiale, lasa-te de pe acum de acvaristica!

- NU hrani pestii cu aceasi mancare zi de zi, e ca si cum te-ar hrani pe tine cineva cu aceasi mancare 365 zile pe an.

- In acvariu trebuie neaparat sa existe PLANTE si SUBSTRAT (recomandat nisip + pietris)

- Lumina nu trebuie sa fie sub raportul de 0.5w\litru. Grija la acvariile deja facute de anumite firme , de exemplu sunt acvarii de 80 de litri cu un singur neon de 15w , ceea ce duce la un raport foarte prost, si ceea ce inseamna ca vor fi putine tipuri de plante care vor supravietui in cazul unei surse de lumina atat de slaba, este recomandat sa va confectionati propriile capace, iesiti si mai ieftin si vi-l faceti cum vreti voi. (Daca sunteti din iasi va pot recomanda pe cineva, care face niste capace foarte profesionale)

- Nu amesteca pestii! Este o regula de AUR a acvaristicii, poti avea intr-un acvariu maxim 4 - 5 specii de pesti care stii sigur ca sunt compatibile intre ele. Daca aveti intrebari, lasati un comentariu si va raspund cu placere in legatura cu (,) compatibilitatea acestora.

- Nu te speria sa faci un acvariu cat mai mare, este chiar indicat sa ai un acvariu mai mare, si crede-ma ca este mult mai usor de intretinut decat unul mic. (vei depune doar putin mai mult efort la inceput)

Cam atat deocamdata, daca veti orice intrebare va rog intrebati. Va voi raspunde cu cea mai mare placere!

Pe curand!

2 comentarii:

Bonome spunea...

am construit un acvariu din sticla, trecand peste dimensiuni, pot sa spun ca l-am lipit cu lipici care lipeste metale, la etansarea imbinarilor am folosit silicon transparent, l-am verificat este ok, nu pierde apa, dar pe tubul silconului folosit scria: " a nu se folsi la acvarii" chestia am citit-o dupa, vin cu intrebarea : acel silicon este nociv pentru pesti sau indicatia de pe prospect era pentru faptul ca nu este bun pentru lipire a acvariilor?

ChocoVanilla spunea...

Buna. Am vazut ca esti pasionat de pesti si as avea 2 intrebari pentru tine.. Mi-am facut cont pe 3 forumuri despre acvaristica dar deocamdata nu am primit niciun raspuns la intrebari. Sa incep.. Am un acvariu de pesti de vreo 16l si inauntru am 4 specii de pesti fiecare cu perechea lui, in total 8 pesti. Ca instalatie am cumparat filtru, incalzitor, termometru si intalatia pentru oxigen. Am plante artificiale pentru ca asa mi-au recomandat cei de la pet shop.. Acum.. problema e ca azi-noapte nu puteam sa dorm din cauza zgomotului instalatiei de oxigen si l-am inchis.. M-am trezit peste vreo 6 ore si i-am dat drumul din nou pentru ca nu stiu cat mai rezistau pestii fara aer.. tu ce parere ai? as putea sa inchid pe timpul noptii instalatia ? Si a doua intrebare ar fi.. de ce a doua zi dupa ce apa a fost schimbata nu este clara, se vede asa in ceata, nu stiu cum sa explic sper ca ma intelegi.. Astept raspunsurile tale. Multumesc:)

  © oferte turism The Professional Template by Agentii de turism 2008

Back to TOP